dijous, 20 de gener del 2011

Noticia apareguda a Ontinyent digital

EL ALCALDE DE AIELO NIEGA INFORMACIÓN URBANÍSTICA A LA OPOSICIÓN
 (14-1-11) El portavoz socialista en el ayuntamiento, Miquel Sarrió, ha denunciado hoy que el alcalde José Luis Juan Pinter vuelve a mostrar “su talante autoritario” al negar a la oposición toda la documentación solicitada para realizar su trabajo en el consistorio. Los socialistas han pedido más de 900 escritos, durante estos cuatro años, para consultar diversa información municipal, pero concretamente en noviembre de 2010 solicitaron varios expedientes de convenios urbanísticos, así como el expediente de contratación de la empresa que ha realizado auditoria en el ayuntamiento y copia de la misma o el informe del secretario que certifique la operación. Unos documentos que son “necesarios” para “realizar nuestra labor de oposición y de fiscalización de los órganos de gobierno” apuntó Sarrió.

Sin embargo, y dado que a principios de este mes de enero los socialistas no habían recibido ningún tipo de respuesta, presentaron un escrito por registro de entrada recordado el “derecho al acceso a la información del consistorio” y por ello pedían que “se identificara la autoridad o funcionario municipal responsable de esta vulneración del derecho fundamental que marca el artículo 23 de la Constitución Española”. Ante esto, una semana después, el alcalde remitió un escrito al grupo socialista “desestimando” todas y cada una de las peticiones de información.

El portavoz socialista considera que la actitud de Pinter es “un atentando contra la democracia” y demuestra la “falta de transparencia” del equipo de gobierno. Sarrió recordó que toda la información que se ha solicitado se ha hecho en base a la legislación existente y señaló que, tal y como marca el Real Decreto 2568/86, en su artículo 14.1, los miembros de la corporación tienen “derecho a obtener cuantos antecedentes, datos e información” tenga el ayuntamiento y “sean necesarios para el desarrollo de sus funciones”.

El mismo Real Decreto recuerda en su artículo 50.2 que los concejales tienen como función principal “el control y la fiscalización de los órganos de gobierno”. Además, la ley 8/2010 de 23 de junio de Régimen Local fija en cinco días el plazo que tiene el ayuntamiento para facilitar la información solicitada. Por todo ello, el responsable socialista aseguró que el alcalde con su actitud está “vulnerando derechos fundamentales y actuando al margen de la ley” algo que, según advirtió, puede tener “graves consecuencias”.

25 comentaris:

  1. quin rotllo de noticia.
    administradora, podies ficar temes mes interesants per s debatir, com declaacions de la proxima candidata del psoe que serien mes interesants
    Al menys confie en que aquesta xica no es deixe manipular per bravo i paco marti, perque sino anem arreglats
    Aço pareix el blog d`informaciò de l`agenda de Sarrio, que apart de estar mes cremat que la foguera de Sant Antoni, ha deixat molt que desitjar en les seues intervencions als plens.
    Era un xic que prometia pero prompte es varem donar conter que res havia canviat al partit, era un altra marioneta dirigida per els que encara manen i dominen el psoe, bravo, paco marti i chapì.
    Me crida la atenciò lo de les 900 solicituds, quan la veritat es que el treball de Sarriò com a oposiciò ha segut mes be escas i sense cap resultat
    Sarrio ja es historia, penseu i centreuse en el futur i a vore si deixen de manar en el partit els de sempre.
    Per lo tant, aquesta noticia me deixa totalment indiferent.

    ResponElimina
  2. Em resulta reveladora esta noticia i em preocupa la falta de cultura democràtica de gent a la que noticies com esta resulten indiferents.

    ResponElimina
  3. ESTIC D`ACORD TOTALMENT EN EL COMENTARI DE DALT
    FER VORE ARA QUE SARRIO TE UNA GRAN ACTIVITAT AL AJUNTAMENT ES FER-NOS CREURE QUE ELS BURROS VOLEN
    EL TEMA TAMBÉ ME PAREIX MOLT POC INTERESSANT I FORA DE TEMPS, UN POQUET TARD
    PER UNA ALTRA PART N HI HA QUI DIU QUE L`AUDITORIA NO EXISTEIX, PERO RESULTA QUE SARRIO DEMANA A PINTER COPIA DE L`AUDITORIA I DEL CONTRAT DE L`EMPRESA QUE LA FET
    O SIGA QUE SARRIO ENS DEMOSTRA QUE SAP QUE SI SE HA FET L`AUDITORIA.
    TONTO SERIA PINTER SI LI DONARA EL INFORME DE L`AUDITORIA AVANS DE UTILITZARLO ELL EN EL SEU BENEFICI I AVANS DE FER-LO PUBLIC
    SUPOSE QUE EIXA INFORMACIÒ SE LA AGUARDA PINTER PER A FER-LA PUBLICA PROPET DE LES ELECCIONS I TINDRE EN LA SEVA MA UNA BOMBA POLITICA QUE SEGURAMENT SERA UNA BOFETADA POLITICA PER AL PSOE EN LES ELECCIONS DAMUNT
    MAL PANORAMA

    ResponElimina
  4. Doncs a mí aquesta noticia en preocupa, perque quant un alcalde no vol contestar al escrits, es perque algo te que amagar.
    Jo si fora alcalde no tindría cap problema en ensenyar i contestar la documentacio que segons la llei tant el regidor de l'oposicio com els veíns del poble, tenim dret a tindrer.

    ResponElimina
  5. Aci vivim fora de la llei quan ens interesa i defenem que s'aplique la llei quan ens convé.
    Ens deuria alarmar,que un governant,que accedix al poder de forma democràtica, no respete les regles democràtiques una vegada en el poder.Això es diu autoritarisme i abús de poder.
    I una de eixes regles està en el paper de l'oposició que també va ser elegida democràticament.
    Es deurien respectar mé les institucions que tant van costar guanyar per part de tots.
    I també demane respecte a tots els que ens representen o ens han representat en elles.

    ResponElimina
  6. es nota que no heu estat mai a l´oposiciò, perque en este poble, sempre el que ha governat ho ha fet eixina, i l`oposiciò sempre ha tengut que esperar mesos a que l`alcalde de turno li donara la gana entregar-los la documentaciò que havien demanat feia mesos, sempre ha passat.

    Ho feia igual bravo, paco marti, cristina i pinter
    Sempre ha segut eixina
    ¿de que se escarota ara Sarrio?
    tots sou culpables del mateix pecat, populars i socialistes, uns igual que altres.
    Els dos partits soles voleu que manar i quan esteu al govern feu lo mateix, los mismos perros con diferentes collares
    ¿perque no hi ha en aielo cap partit alternatiu a aquestos dos partits que venen manats desde fora?
    Fa falta una tercera opciò

    ResponElimina
  7. Davant d'aquesta actitud, d'ocultar informació a l'oposició,el Sr. Pinter demostra una vegada més, que no té respecte ni a l'oposició ni a la gent del poble.
    No es de estranyar que aquesta noticia li parega un "rotllo" a una persona partidaria del oscurantisme i la mala pràctica.

    ResponElimina
  8. Hay personas que estaban en la oposicion pidieron documentacion, pasaron los meses, años, y acabòla legislatura y 7 años despues aun estan esperando la documentacion solicitada.
    ¿de que os sorprendeis si es lo mismo que haciais vosotros durante 24 años estando en el gobierno?
    solo estais probando un poquito de vuestra propia medicina

    ResponElimina
  9. es un asunt que crec que a la gent li es indiferent
    es un dels mals de la politica, els que manen no informen i els que estan a l`oposicio sempre es queixen
    Sempre ha passat i sempre passarà siga el partit que siga.
    Per un altra part tinc ganes de saber que diu l`auditoria, perque crec que algun susto se endurà algù i mes de una sorpresa se endurant molts.
    En tots els pobles que se han fet auditories, siga el partit que siga, sempre l`auditoria retvela que els conters que diu un ajuntament, sempre estan enmascarats i sempre amaguen molt mes gast i moltes mes deutes del que havia dit el partit que governaba avans.
    Sempre passa igual, passa en alcaldes del psoe i en alcaldes del pp i crec segur que passar`amb l`auditoria que ha fet açì el pp
    Al temps, pero alguns no estaràn molt tranquilets
    Pinter ho aprofitara i ho traurà al març o abril, perque cara a les eleccions li vindra de maravella.
    Aixina es la politica, uns igual que altres

    ResponElimina
  10. me parece vergonzoso que a solo 4 meses de las elecciones ,,Miguel Sarrió actue así cuando a un pueblo se gana durante 4 años con actos y hechos, si los de derechas lo han hecho fatal, no nos engañemos que nosotros no lo hemos bordado, ellos han seguido beneficiando a la mayoria de gente socialista que trabajan o necesitan de personas del ayuntamiento, he trabajado casi 12 meses en el ayuntamiento y eso no me lo puede decir nadie, pero sin embargo nosotros hemos hecho daño a gente que buena mente se estaba ganando un jornal y no sabiendo a que partido pertenecen las hemos hechado por tierra, porque en este pueblo por ser hijo de? y su padre es de derechas el hijo tambien, no seamos tan crueles, cultivemos con buenas obras y trabajo y así el 22 de mayo podremos segar y volver a mandar.

    ResponElimina
  11. vosaltres que digeu q pinter te algo q amagar,q no contesta als escrits.A on sa amagat paco marti,q no ha donat ninguna explicacio del seu amic toni barber.Perque va deixar que toni li furtara metres de solar a un altre vei com el de la vall.Perque va deixar i firmar la construccio de un salo de banquets,en quan el projecte era per a una finca de pisos,negantli la paraula a el arquitecte municipal.El de la vall,nomes a defes el que es dell. Els metres que li van furtar per la xuleria del sogre de toni i per ell mateix,i si per recuperarlos sa de tirar que es tire i a fer la ma.Paco marti explicacions ja.

    ResponElimina
  12. Perdona però tots no son iguals. Els anteriors alcaldes mai s'han negat a donar la informació que li correspon a l'oposició.

    ResponElimina
  13. comensa la censura del blog.quan parles de la serratella ja no trauen res.es vergonyos.com es posible que tots parlaren de este tema i de sobte ja no ix res.vaig en viar un,i no lan tret.qui vol amagar la veritat.en eixe mensatge no vaig dir perque defenien a toni,en quant li va furtar mols metres al de la vall.i a ell no el defen ningu.en pareix molt fort.

    ResponElimina
  14. Hola bloger/a, li envie aquesta noticia que parla també del poble d'aielo per si vol actualitzar les noticies, moltes gràcies.


    http://www.elpais.com/articulo/Comunidad/Valenciana/129/ayuntamientos/resisten/rendir/cuentas/Sindicatura/elpepiespval/20110122elpval_1/Tes

    ResponElimina
  15. Pinter presenta els conterns ja de una p vegada,,,,,,i quina manera d'eixir en la premsa per culpa de no saber fer be la feina.

    ResponElimina
  16. por muchas mentiras e insultos que dirijais a pinter perdeis el tiempo, el ni entra ni lee lo que pone aqui, a el le da igual.
    Durante casi 4 años habeis inventado las mentiras mas retorcidas contra Pinter, pero por vuestro està claro que las mentiras no han calado ni han sido creidas por la gente del pueblo.
    Ya os conocen en la calle, todos saben que durante estos 4 años el seños Sarrio y el grupo municipal socialista no ha trabajado, solo se ha dedicado a insultar y provocar con chillidos y actos propios de niños de parvulario.
    ¿900 escritos? jajajaaja, nadie se lo cree.
    La crispacion que actualmente estais intentando meter en el pueblo a la desesperada no tiene efecto.Demasiado tarde para intentar ganar unas elecciones en 2 meses, cuando en casi 4 años las unicas ideas que habeis dado es el insulto, la mentira y la crispacion, pero trabajo en beneficio del pueblo nada de nada.
    Aunque os duele, el pueblo esta muy tranquilo, sin crispacion, la gente vive mejor o peor pero muy tranquilamente haciendo oidos sordos a vuestros intentos de hundir a Pinter, la calle ya os conoce.
    Mas vale que deis explicaciones sobre lo de la Serretella y el favor politico que le hizo Paco Marti a Toni Barber

    ResponElimina
  17. ¿perque el administrador aplica la censura i sols trau els missatjes que le interesen?
    ¿perque el administrador no publica els missatges de la Serretella i en canvi si publica altres missatges plens de insults i acusacions falses?
    ¿per qui esta dirigit el administrados?
    ¿es que els mateixos capos que manen al psoe manen tambè al blog?
    ADMINISTRADOR, LO QUE ESTAS FENT NO ES MODERACIÒ, ES UNA CENSURA COM UNA,CASA, SI CENSURA I AMB MAIUSCULES

    NO A LA CENSURA AL BLOG

    ResponElimina
  18. on estan els meus comentaris d'ahir?

    ResponElimina
  19. esteu censurant tots els escrits de la serretella.
    es pot insultar i ho publiques, pero si es parla de la serretella es censura
    el administrador te por que es puga saver lo que ha passat a la Serretella
    Si a la llibertat d`expresiò
    no a la censura del administrador

    ResponElimina
  20. Cuando se publicaran las listas de nuestros aspirantes al ayuntamiento? Desde aqui podriamos abrir un debate sobre los que estan ahora, quien nos gusta y quien no, quien debe continuar y quien no y propuestas a la lista del psoe.

    ResponElimina
  21. ¿perque la mal nomenada moderaciò de comentaris quan ultimament no hi havia comentaris repetitius ni insultants?
    ¿quin tema es eixe del que no voleu que es parle i per això apliqueu la censura?
    ¿perque els escrits que parlen de toni barber tarden mes de 24 hores en apareixer i altres escrits tarden soles un parell de hores quan se han escrit un derrere de l`altre?
    ¿perque n hi ha escrits de toni barber que se eliminen, altres que mai apareixen i els que apareixen ho fan retallats i amb una part eliminada so no n hi ha cap insult?
    NO A LA CENSURA DEL ADMINISTRADOR

    ResponElimina
  22. La moderació es necessaria per a una bona convivència.
    Per què s'alarmen alguns de la censura del blog i no es questionen la censura de l'alcalde en els plens que es on s'està obligat a donar la paraula als representants del poble.
    Això es el que ens deuria alarmar.per no parlar de Canal 9,
    Açò al cap i al fi no es un servei públic. Pot ser tot el plural (o no) com vullga.

    ResponElimina
  23. Fins fa 4 dies ací sols entraven i comentaven uns quants incompetents socialistes que sols es dedicaven a tirar per terra la gestió de l'alcalde, ara que hi ha debat i motius per fer-lo s'aplica la censura:
    Perquè no voleu que se sàpiga la veritat?
    Perquè tingueu por?

    Dir-vos que obrant així esteu donant-nos la raó en moltes coses i el poble d'Aielo vos castigarà de nou a les pròximes eleccions.

    ResponElimina
  24. precisamente por actuar de manera selectiva aqui en el blog ,dais a entender que unos si , otros no y porque os da la gana,pero esto solo se os permite en un blog que no tiene relevancia, y encima nadie encabeza con su nombre lo que dice , a esto se le podria llamar poca categoria, y perdida de tiempo, el dia de las elecciones tirareis pocos coetes pues.

    ResponElimina